dilluns, 16 de febrer del 2009

Les TIC a educació infantil i primària.

La conferència sobre les TIC a l'educació infantil i primària va començar amb la presentació d'uns llibres i dossiers de Did@c-TIC de l'editorial UOC com a material didàctic imprescindible per a la incorporació de les TIC a les aules.
Un total de 5 ponents formats per a mestres, pedagogs i psicopedagogs ens van parlar de la importància, segons els seus criteris i experiències, de la integració de aules virtuals, pissarres electròniques, portàtils...i tot tipus de recursos tecnològics, que cada cop més, trobem en el món educatiu.

D'acord amb el Sr. Francesc Balaqué, les TIC sí o sí han de formar part de l'educació infantil i primària ( i de tot tipus d'educació ) ja que la nostra societat ha canviat i està canviant molt ràpidament i que degut a que cada dia aparèixen i desaparèixen molts recursos, em de tenir clar com triar correctament el què i el com volem utilitzar. Mitjançant la "imaginació", podem crear, reutilitzar, compartir...el que volguem i fer-ho atractiu per a cridar l'atenció dels nostres destinataris i així, motivar-los en la seva utilització.

Per a tot això, ens cal tenir uns professionals tambè motivats i preparats i per aquest motiu es bàsic comptar amb un professorat amb una formació contínua, ja que costa molt fer-los partíceps quan no conèixen aquesta evolució tecnològica tant ràpida i per això están poc predisposats a introduir-ho en les seves metodologies..Em de ser pràctics i partint del que tenim, fer una bona tria, conèixer-la bé, ampliar-la el màxim possible i aplicar-la!!Comptem amb diverses pàgines a internet com són els blogs, on podem trobar tot tipus d'idees, materials i recursos i orientacions..

Com va comentar Ma Roser Torrescasana, vivim en la societat de la informació i els nostres alumnes ja viuen i tenen coneixement de les tic ( des de el telèfon mòbil fins els pc's ) i desde ben petits ja ho fan servir com a joc simbòlic. Per ella, el canvi més important i que més costa, són els que tenen a veure amb els canvis estructurals, ja que es necessari per exemple tot el tema de cablatge a una escola, l'aula d'ordinadors, impresores, mediateques, canons de projecció, etc, etc..
Però tots aquests ens ajuden a la millora en la recerca d'informació, d'imatges, per a la creació de nous materials...i alhora ens reforcen en quan a conceptes, habilitats, nous espais de comunicació...i també com a maneres per organitzar les aules ( per exemple, creant treballs per grups, parelles, treballs virtuals, o per racons..).

Per últim, desprès de veure l'experiència dels 2 ex-alumnes i ara professors, que van crear un blog en un casal d'estiu, comparteixo la idea de que les TIC ja son part de la nostra societat, i que nomès qui s'adapta als canvis, sobreviu i el més important: que ens permeten una interacció importantíssima a la societat actual i que ens ajuden a millorar els processos d'ensenyament-aprenentatge.

Això sí, m'agradaria destacar que igual d'importància tenen les TIC com el fet d'ensenyar a racionalitzar-les!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada